Ekonomia w średniowiecznym wydaniu.
Jest rok 1289. Wraz z rozwojem terenów granicznych Królestwa Francji, Król Filip postanowił zbudować nowy zamek. Aż do teraz, Caylus było małą wioską, ale już niebawem robotnicy, rzemieślnicy i architekci zjadą z całego kraju skuszeni perspektywą pracy przy wspaniałej budowli. Dzięki temu, miasto wokół rozwija się wraz z postępem prac budowlanych.Gra jest całkowicie pozbawiona losowości. Oznacza to, że Twoja wygrana lub przegrana zależy tylko i wyłączone od Twoich decyzji oraz posunięć innych graczy - żadnych rzutów kostką lub pecha w ciągnięciu kart!
Celem każdego z graczy jest uzyskanie jak najwięcej punktów prestiżu, które zdobywa się poprzez budowanie budynków na planszy, budowanie elementów zamku oraz zamianie zdobytych surowców na punkty prestiżu. Każdy z graczy po kolei stawia posiadanych robotników na wybranych polach, które pozwolą mu później wykonać konkretne akcje - zbudować budynek danego typu, zdobyć konkretny surowiec, postawić kolejny fragment zamku.
Zdobyte nagrody i wyróżnienia:
- 2011 Juego del Año Tico - nominacja.
- 2006 International Gamers Award - nagroda główna.
- 2006 Deutscher Spiele Preis - nagroda główna.
- 2006 Nederlandse Spellenprijs - nagroda główna.
- 2006 Spiel des Jahres winner, Special Award for Complex Game - nagroda główna.
- 2006 BoardGameGeek Golden Geek - nagroda główna, Game of the Year' and Best Gamer's Game.
- 2006 Hra roku (Czech Game of the Year) – nominacja
- 2005 Tric Trac d'or (France), Game of the Year - nagroda główna.
- 2005 Meeples' Choice Award - nagroda główna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz