Szukaj na tym blogu

wtorek, 29 stycznia 2013

4 IN 1 Zestaw najlepszych gier karcianych opartych na zasadzie zbierania lew!

Zbiór czterech najlepszych gier karcianych. Ich tytuły to: MÜ, NJET, Was sticht? oraz Meinz. W każdej z tych gier chodzi o zbieranie lew.
AMIGO
MÜ:
Celem gry jest zdobycie możliwie największej liczby punktów. Przed rozegraniem pierwszej lewy w ramach każdej ręki następuje licytacja o to kto wybierze atut. Gracze licytują poprzez wykładanie na stół odkrytych kart. Na końcu licytacji, dwaj gracze, którzy zalicytowali najwięcej zostają szefem oraz zastępcą, a każdy z nich wybiera jeden rodzaj karty, który będzie atutem. Po tym jak wszystkie lewy zostaną zagrane, każdy gracz otrzymuje punkty przedstawione na kartach, które zdobył. Dodatkowo, szef oraz jego partner mogą otrzymać premię. Jednakże, jeżeli szef podczas licytacji wyłoży zbyt wiele kart, to może być bardzo trudno zdobyć wystarczająco lew, aby otrzymać premię. Jeżeli szefowi i jego partnerowi nie uda się zdobyć odpowiedniej liczby lew, szef traci punkty!

NJET:
Gracze są podzieleni na dwie drużyny, a każda z drużyn stara się zdobyć możliwie najwięcej lew, otrzymując punkty za ich zdobycie. Przed każdą rundą gracze wspólnie decydują, który kolor będzie atutem oraz ile punktów będzie warta lewa. W kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, gracze kolejno w turach umieszczają na planszy po jednym znaczniku NJET. Kładą go na jednym z pól na planszy
i eliminują w ten sposób daną opcję. Na przykład, jeżeli gracz położy znacznik NJET na polu czerwonego atutu, sprawi, że w tej rundzie nie będzie czerwonego atutu.

Was sticht?
Wyjątkowa gra o zbieraniu lew. Celem tej gry jest wypełnianie zadań. Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera cztery zadania, na przykład: „bez lew” lub „ostatnia lewa”, które musi zrealizować podczas rozgrywki. W celu zdobycia pewnej kontroli nad rozgrywką gracze sami wybierają, cztery karty zadań, które postarają się wypełnić podczas rozgrywki.
Tak więc, na drodze do zwycięstwa stoi tylko jedna przeszkoda: „źli” przeciwnicy. Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy zrealizuje wszystkie spośród swoich czterech zadań.

Meinz:
Cel tej niezwykłej gry nie jest taki wyjątkowy: należy zdobyć jak najwięcej punktów. Rozgrywka składa się z 8 rund, a w każdej z nich rozdzielane są karty punktowe.
W każdej rundzie jest 8 lew. Specjalnymi cechami tej gry jest to, że każdy gracz
w każdej rundzie zdobywa dokładnie 2 lewy; oraz to, że gracz może „zaklepać” sobie lewę ogłaszając „Meinz”. Na końcu rundy suma dwóch liczb w każdej z dwóch lew należących do gracza wyznacza wynik rundy.


PUDEŁKO ZAWIERA:


  • plansza do gry
  • 160 kart
  • 20 znaczników
  • instrukcja 


Liczba graczy: 2 - 6
Wiek graczy: od 10 lat
Czas gry: 30 - 60 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz