Zawartość gry
45 kart
11 żetonów "autek"
2 kostki
Cel gry:
Wygrać trzy rajdowe rundy i zdobyć trzy żetony "autka"
Zasady gry
Każdy z graczy otrzymuje 6 kart, z pozostałych układamy stosik.Grą rozpoczyna najmłodszy gracz rzucając kostkami,gramy w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
Suma oczek na obu kostkach wskazuje liczbę kilometrów np. 2+5=7 km. Cyfry na karcie oznaczają liczbę kilometrów.Gracz ,który rzucił kostkami musi ułożyć karty dodając lub odejmując tak aby uzyskać wymagany wynik , można ułożyć 1, 2 lub 3 karty.
Przykład
Gracz A wyrzucił kostkami 2 i 3 aby uzyskać 5 (2+3) może ułożyć karty 3+2 ale może też ułożyć karty 3+3-1
Pokazując karty gracz musi powiedzieć jakie wykonał działanie aby uzyskać wynik.
Następnie kolejny gracz przedstawia swoje działanie i tak po kolei.
Jeśli wszystkie działania są prawidłowe to karty usuwane są z gry.
Na koniec rundy kolejny gracz rzuca kostki i ogłasza wynik i tak dalej – gramy tak długo aż któryś z graczy nie będzie miał kart w ręce. Wygrywa wtedy rundę w wyścigu i otrzymuje żeton „autko”.
Jeśli gracz nie ma kart, z który może ułożyć działanie, ciągnie wtedy kartę ze stosiku i traci kolejkę.
Wygrywa gracz, który pierwszy zdobędzie 3 żetony „autka”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz