Ora et Labora (łac. módl się i pracuj) jest grą osadzoną swoją fabułą w średniowiecznym
klasztorze. Każdego dnia mnisi modlą się. Przede wszystkim jednak ciężko pracują,
zarówno w murach swojego klasztoru jak i poza nim.
Gracze wcielają się w role opatów i wysyłają podległych sobie mnichów (przeora
i dwóch braci zakonnych) do budynków, w których wytwarzane są różnego
rodzaju dobra. Ilość wytwarzanych dóbr wskazuje kierat na kole produkcji.
Gracze wysyłają mnichów również do budynków, w których dobra podstawowe
są ulepszane. (Przykładowo: w Mielerzu torf przetwarzany jest na opał).
Na początku gracze posiadają jedynie małą prowincję zakonną, czyli
skrawek ziemi (w postaci planszy 2x5 pól) porośnięty częściowo lasem,
a w części pokryty torfowiskiem. Prowincja ta jednak będzie
w przyszłości rozwijana poprzez zakup kolejnych terenów.
Gra przerywana jest pięciokrotnie w celu przeprowadzenia
fazy osad, podczas której gracze mogą budować w swoich
prowincjach osady. Dzięki umieszczaniu ich w sąsiedztwie
budynków o wysokiej wartości gracze mają możliwość zdobycia
bardzo dużej liczby dodatkowych punktów zwycięstwa.
Budynki i osady mogą być budowane niemal na każdym pustym polu
prowincji. Najważniejszy wyjątek stanowią budynki klasztorne (dla
odróżnienia oznaczone intensywnym kolorem tła pola z nazwą budynku
oraz pola z ikonami), które muszą do siebie przylegać. To powoduje, że
w trakcie gry klasztory stają się coraz większe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz